Korang Memang Seorang Wanita

1 comments

Hari ini nak kongsi dengan korang iaitu kaum adam atau lelaki ini sama dengan wanita. Memang la gua lelaki tapi selalu jugak tengok perangai perempuan yang sikit sebanyak mesti ada perangai ini. Antaranya adalah...

  • Sangat suka bercakap, tak tahu la membebel ke atau mengumpat sebab itu sama je nadanya.
  • Ada chemistry dengan mana-mana shopping complex dan akan cepat jatuh cinta pada barang-barang di dalamnya.
  • Sangat teliti sehinggakan warna tudung pun akan disama pandankan dengan setitik pada warna baju.
  • Tinggi daya perihatin kerana kurang gemar dengan tempat yang bersepah tapi kebanyakan mereka juga yang buat sepah.
  • Mempunyai hobi yang statik iaitu gemar mengumpul barang yang sama, walaupun dah memang banyak tapi dia akan tetap mengumpulnya.
  • Berhemat dalam memandu. Lagi 3 kilometer nak masuk simpang akan siap-siap bagi isyarat dan akan dipersalahkan oleh pemandu lain walaupun seinci pun kesalahan mereka dengan berdialog, "Perempuan kalau bawak kereta tuh memang macam tu!!"
  • Berjiwa sentimental dan sangat sensatif, walaupun semut mati dipijak, mudah air mata mengalir dan berjiwa peramah hingga mampu memarahi sesiapa sahaja kalau dalam keadaan 'bulan' penuh.
p/s: no comment...

regard,
safif kun @ sempoiku.blogspot.com

Cinta Dan Air Mata

1 comments


Cinta dan air mata tidak dapat dipisahkan. Makin lama bercinta maka makin banyak air mata yang bercucuran di pipi korang. Kurang percaya? Mari kita lihat...

  • Bila cinta korang hanya bersandarkan duit semata-mata, maka air mata adalah penghujung cinta korang.
  • Bila cinta korang terputus di tengah jalan tanpa sebab yang kukuh, maka air mata adalah juga penamatnya.

  • Bila cinta korang dibahagi-bahagi atau didagangkan, maka air mata pasti akan berlinangan.
  • Bila cinta korang diselang-seli dengan kaki dan tangan, maka air mata pasti membasahi kenangan.


  • Bila cinta korang mendapat tentangan, maka air mata pengubat kedukaan.
  • Bila cinta korang hanya sampai di dunia sahaja, maka air mata mengiringi pemergiannya.
p/s: ak x pernah bercinta sbab 2h x pernah rase kot.. haha..

regard,
safif kun @ sempoiku.blogspot.com

Bila Tersilap Tegur Orang

1 comments


Hari ini nak kongsi dengan korang apa perlu korang buat bila tesilap tegur orang. Memang kita malu bila tersilap sapa orang yang disangka kita kenal. So, untuk menutup kemaluan korang tersebut, di sini ada beberapa tip untuk korang menebalkan muka korang yang dah tebal tu.

  • Korang terus buat-buat kenal dengan menyebut beberapa tempat yang korang pernah pergi walaupun kawan korang tu tadi cakap dia tak pernah pergi pun.
  • Korang buat-buat la ada hutang dekat kawan korang tu. Dan memberinya duit. Berkoban la duit tu sikit. Mesti kawan korang tu mengaku dia pun kenal korang.


  • Buat la diri korang macam kurang siuman sikit, pasal nanti kawan korang tu yang akan takut dan terus mengelak dari korang.
  • Kalau sapaan korang tu berbentuk panggil dan kawan tu da pandang dan bila korang sedar tersilap orang, maka korang cepat-cepat terus berjalan ke arahnya tapi jalan terus lagi kononnya ada orang lain yang korang sapa.
  • Kalau kawan tu cakap dia tak kenal, korang kata la dia ni bergalak, itu la, ini la. Biar dia rasa bersalah walaupun dia tak bersalah. Yang penting korang selamatkan diri korang yang dah termalu tu...
p/s: ak pn pernah tersilap sapa org, xpi, terus senyap n buat x tahu jer.. hahha..

regard,
safif kun @ sempoiku.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...