Bila Tersilap Tegur Orang


Hari ini nak kongsi dengan korang apa perlu korang buat bila tesilap tegur orang. Memang kita malu bila tersilap sapa orang yang disangka kita kenal. So, untuk menutup kemaluan korang tersebut, di sini ada beberapa tip untuk korang menebalkan muka korang yang dah tebal tu.

  • Korang terus buat-buat kenal dengan menyebut beberapa tempat yang korang pernah pergi walaupun kawan korang tu tadi cakap dia tak pernah pergi pun.
  • Korang buat-buat la ada hutang dekat kawan korang tu. Dan memberinya duit. Berkoban la duit tu sikit. Mesti kawan korang tu mengaku dia pun kenal korang.


  • Buat la diri korang macam kurang siuman sikit, pasal nanti kawan korang tu yang akan takut dan terus mengelak dari korang.
  • Kalau sapaan korang tu berbentuk panggil dan kawan tu da pandang dan bila korang sedar tersilap orang, maka korang cepat-cepat terus berjalan ke arahnya tapi jalan terus lagi kononnya ada orang lain yang korang sapa.
  • Kalau kawan tu cakap dia tak kenal, korang kata la dia ni bergalak, itu la, ini la. Biar dia rasa bersalah walaupun dia tak bersalah. Yang penting korang selamatkan diri korang yang dah termalu tu...
p/s: ak pn pernah tersilap sapa org, xpi, terus senyap n buat x tahu jer.. hahha..

regard,
safif kun @ sempoiku.blogspot.com

0 comments: (+add yours?)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...